ingenting fungerar!

Inflyttningsfesten var helt underbar! Mina klassisar hade köpt en massa snacks och jag hade gjort en grym malibu&jos bål. Sen gick vi ut och skakade rumpan på arena. Hade roligare än jag har haft på evigheters evigheter :)

Teknikens under!
Tyvärr kraschade hela hårddisken när jag skulle byta låt på festen.
Tekniken har vänt sig emot mig, sen jag flyttade till Karlstad har:
1. En datorskärm brunnit upp
2. mobilen blivit stulen
3. som sagt, hårdisken kraschat.
Drygt.
 
Anders (Thomas bror) var snäll nog att installera Windows XP på min nyinköpta hårddisk. Men givetvis måste moderkortet (?) och ljudkortet installeras också och jag har inga cd-skivor som kan ordna detta. Det leder i sin tur till att jag inte kan få igång internet än och bloggandet får vänta ett tag.
Sitter i skolan nu, men här är internet så segt att jag knappt kommer in på bloggen.
 
Allting kommer att lösa sig givetvis, men det känns som det kommer att ta en mindre evighet.
Så ha tålamod!

Förra veckan var kaos. Ingen dator, inget internet, inga spel = en mycket mycket uttråkad Malin. Har tittat på TV dygnet runt när jag inte varit i skolan eller jobbat på caset jag ska lämna in idag. I torsdags insåg jag att mina pengar sinat, så jag gjorde mitt livs första budget! Vuxenpoängen bara trillar in. Tyvärr var det så hemskt att räkna pengar att jag grät hysteriskt i flera timmar. Att leva i verkligheten och planera framåt är väldigt känslomässigt ansträngande för mig. Mina glidardagar är över, nu blir det bröd och vatten i tre år framöver! Känns hårt att behöva kämpa i tre år och sedan kämpa för att få ett jobb och sen när jag får jobb, kämpa för att få in pengar. Och sen, möjligtvis, starta familj när man är 30 dvs. gammal! Hatar studentslitet, jag vill ha pengar. Kan lika gärna erkänna det nu: i am a material girl!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback