jul jul jul

Jaha, och så var det den där julen.
Bara stress och ännu mer stress.
Tror inte jag orkar mer, som jag säger varje år. Snart sätter jag mig ner en jul och är tjurig och säger: jag vägrar röra på mig. Och hoppas att alla kommer till mig istället så att jag slipper resa runt.
Typisk skilsmässobarnsjul, stressa och vara alla till lags.
Fy faen.

Men lite mysigt var det ändå....
När jag fick sitta still.


Okey.. En sammanfattning.

22: Jag och Thomas hyr en bil. En liten Clio, det kändes som att köra en radiostyrd bil. I den slänger vi in lite saker som ska till min lägenhet i Karlstad plus julklappar. Sen blir det full gas ner till Karlstad, där alla saker slängs in i lägenheten och räkningar hämtas. Sedan direkt till Kil. Där åt vi tre middagar (!). Så jag proppade i mig mat tills magen stod ut som en fotboll och log tacksamt tills mina mungipor gjorde ont. Sen kunde jag inte sova på natten för att jag var så stressad.

23: Vi gasade ner till Ludvika igen. Bilen hyrs ju per dygn så vi var tvunga att vara framme innan tolv. Puh.
Sen fick vi skjuts med farmor och hennes respektive (Jack) till Sälen. Där vi möttes av pappa och min syster Madde.

24 - 27: Eftersom det inte är någon snö i Sälen blir det väldigt mycket sällskapsspel. Bland annat: Race, Rappa Kalja, Monopol, Yatzy och Rökker. Mycket snaps, jägermeister. irish coffey och öl blir det eftersom pappa verkar tycka att en riktig fylla hör julen till. Sen är det såklart orgier av julmat, Kalle Anka och julklappar. Och allt är som det ska vara! Mycket skratt och prat och inga gräl med släkten. Tjoho! Men jag och Thomas ryker ihop istället, vilket inte är helt lätt när man är i en liten stuga full med folk. Så det blir väl att stoppa undan och bita ihop. Suck. Pappas respektive (Gry) kom inte förrän den 27:e. Men det var kul att träffa henne en snabb sväng i alla fall.

28: Vi får skjuts med farmor, Jack och Madde ner till Ludvika. Resan blir ovanligt lång eftersom att pappas nya bil krånglar hela vägen. Och jag känner mig så irriterad att jag skulle kunna spricka. Ungefär där tar allt tålamod med släkten slut. Låt mig vara ifred!! Bilen lämnas sedan in på verkstad i Ludvika.
Trots mycket krångel hinner jag fika med Åsa, Stefan och Stina. Vilket var hur trevligt som helst, önskar bara att jag hade haft tid att umgås mer.

29: Idag har jag handlat julklappar samtidigt som Thomas (gullet!) gjorde tvätten. Han gav mig också frukost på sängen, jag är så bortskämd. Stressade iväg med klapparna till mamma. Hann umgås lite med henne och hon var... helt okey. Tog en kopp kaffe och kallpratade. Tricket är att inte gå in på någonting personligt överhuvudtaget. Ingen ångest där, iallafall den här gången. Eller jo, hon påminde mig om att jag borde ha dåligt samvete över att jag inte har hälsat på min bror i hans nya lägenhet än. Men då sa jag att jag faktiskt knappt hade haft tid att vara i Ludvika den senaste tiden, och då blev hon tyst (!). Underbart. Och efter det gick jag ut och åt middag med Thomas, Kjell, Johanna och Asmola. Vi åker nämligen till Sälen, igen, imorgon för att fira nyår. Detta skulle ju planeras givetvis, över grekisk sallad och en kall öl :)

Julklappar: Sims 2 + uppdateringarna Studentliv och Djurliv. Läppglans: Lancome Juicy Tube i färgen Fraise. Pengar. Två dammsugare (!), ska byta den ena mot någonting annat... Presentkort på Fint Under i Ludvika, äntligen bh:sar i rätt storlek! Röd, gosig, filt.
Hmm.. det kanske var mer, men jag kommer faktiskt inte ihåg allt just nu.

Sååå...
Nästa gång ni hör någonting av mig är det ett nytt år!
Och mitt nyårslöfte i år är att bli mer organiserad, att börja spara och att börja träna.
Vi får väl se hur det går med det, borde väl kunna lyckas med en av tre iallafall?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback