jag hatar jonas cramby

Jag sitter på jobbet och slöbläddrar i den senaste Cosmopolitan.
I vanliga fall brukar jag skratta åt Cosmopolitans "Manual" där Jonas Cramby skriver lite ironiskt och humoristiskt om hur män fungerar. Men idag blev jag faktiskt irriterad på riktigt.

Citat: "Om jag hade röntgensyn och kunde kolla in i landets alla ensamhushåll vid kvällsvard kan jag slå vad om att jag skulle se en armé av heta, kvinnliga singlar sitta framför Project runway, ätandes från en skål med müsli. Kvinnor verkar kunna, enligt min erfarenhet, överleva på endast en diet bestående av müsli - eller andra kolhydratkällor som quinoa eller smågodis - och de spårämnen av protein ni får i er av läppstiftet"

Kom igen gubbe? (Jag drar slutsatsen att du är en gubbe eftersom du använder orden: kvällsvard och müsli, samt att du försöker vara "cool" med solglasögon på bilden i Cosmopolitan) Vem sitter och fantiserar om att vi tjejer skulle sitta hemma och vara "heta" och käka müsli? Tror du inte vi drar på oss mysbyxorna, sitter och fiser framför teven och intar flottig mat precis som ni grabbar? De tjejer som verkar överleva på müsli har antingen ätstörningar eller har fått för sig att det är "kvinnligt" att äta så lite som möjligt när andra ser dvs. de vräker i sig som sjutton när de kommer hem istället. Hur i helwette överlever man på müsli? Och vem äter müsli 2007, tror inte jag har ätit det sedan jag var liten? Och vad faen är quinoa? Varför skulle vi tjejer överleva på mindre än vad ni killar gör? Vi behöver ju mer underhudsfett medan ni bara lagrar fettet på era jättebukar! Nej, ge mej en fet hamburgare, gärna med flottiga pommes, dippsås och en stor cola.

Taskigt för dig att du bara umgås med ängsliga, spacklade stureplanstjejer med ätstörningar. De tycker förmodligen att det är helt underbart att ge dig snuskiga fantasier om att de alltid är heta och aldrig äter ordentligt.

Så dagens taskspark går till jonas cramby!
Om någon ser honom svansa runt i stockholmstrakten kan ni väl visa honom hur en riktig tjej ser ut?

Kommentarer
Postat av: åsa

åå, malin, i love you! :D nu ska jag bildgoogla på jonas cramby... ò_ó
hade du det fint i göteborg? himla surt att jag inte var hemma, men vi tar det nån annan gång!

Postat av: Malin

Det var jättefint i göteborg, första gången jag gick runt och tog en kik på stan :)
Ja, hoppas vi kan ses en annan gång!

2007-07-17 @ 17:24:53
URL: http://partaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback