uargh

Idag börjar träningen! Äntligen!
Jag ska bli frisk och snygg.

Eller?
Jag tänkte att jag bara skulle slänga på mig kläderna och gå dit.
Men så kom jag på att... jag måste ju raka benen!
Mina fina, nya, svarta, nikebrallor slutar under knät. Vilket är snyggt, skönt, men opraktiskt. Speciellt när man har ben som är vita, håriga, fnasiga, sladdriga och fulla med blåmärken.
Blääh.
Och då kom jag också på varför jag egentligen inte gillar att träna. Det påminner för mycket om skolgympa. Snyggast vinner! Snyggast naken (in med magen, ut med brösten!), snyggast träningskläder, snyggast muskler, snyggast moves osv. Hur faen ser man snygg ut när man ska träna för första gången på 7 år?
Jag kommer se ut som en galen flodhäst.
Jag vill inte.

Men istället för att hyperventilera ska jag kämpa mig dit, och kämpa mig igenom passet och inse att det inte är så farligt egentligen. Och se någons valkar och bli skadeglad. Hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: åsa

jag har tur, för vi har en orbitrek och en träningscykel i källaren som hör till bostadsrättsföreningen.. fast jag får komplex fastän jag är helt ensam i det där rummet, så jag drar mig för det som fan i alla fall.. :/

Postat av: Malin

Tänk såhär: ALLA är fula när de tränar. Alla svettas och flåsar och så vidare. Då blir det liiiiite lättare ;)

2007-03-14 @ 13:35:41
URL: http://partaj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback