dagens skämt!

Haha.

Klockan ringer 08.00 varje morgon i en vecka. Alltså, klockan ringer när jag precis somnat så att jag kan sitta i en telefonkö i en timme, för att sedan inte ens komma fram. Sen är jag klarvaken. Och jag söker hjälp för SÖMNPROBLEM, fatta ironin! Hihi.. Okey. Nu över till det som är roligt på riktigt.

Min doktor sture brukar tala in sina journalanteckningar på en sån där liten bandspelare samtidigt som man pratar med honom i telefon. Så mitt i ett samtal kan han plötsligt vråla ut journalanteckningar i 5 minuter. Förvirrande. Till saken hör att han pratar jättehögt och tydligt när han talar in dessa av någon anledning. Så idag sa Sture följande efter att ha frågat ut mig i en evighet om vad jag pluggar, mina allergier, min astma, mina tidigare besvär med näsan&öronen i våras, med mera:

Sture (superhög röst) - "Idag kontaktade Malin mig och sökte hjälp för sina..."
Sture (viskar/väser) - ".... mentala problem"
Sture (superhög röst igen) - "och jag skickar därför remiss vidare till blablabla"

Thomas påstår att mentala problem kanske är en medicinsk term.
Jag påstår att Thomas försöker vara snäll.. så att mina "mentala problem" inte förvärras.
Mohahahahahahahahahahah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback