doktor sture

Och varför är jag vaken så tidigt idag när jag är ledig?
Jo, för doktor sture har telefontid mellan 8.15 - 09.15. Jag har en familjedoktor. Trodde bara familjedoktorer existerade förr i tiden när doktorerna gjorde hembesök. Men icke! I Karlstad har man en alldeles egen doktor. Och det är ju lite mysigt för då har man bara en person att ringa om alla krämpor och problem. Men han har inte svarat i telefon än... 


En sak som gör mig arg med dagens samhälle är att när man är sjuk ska man samtidigt vara tillräckligt frisk för att orka sitta och ringa telefonsamtal i flera veckor (!!!) för att få hjälp. Eller eventuellt ha anhöriga som ringer, men då får de bara svaret att de minsann vill prata med den det gäller istället...
Till slut ger man ju nästan upp för att man inte orkar eller inte behöver hjälp längre. Det är kanske det som är poängen.


Jag har lite telefonskräck light också.

Snälla! Svara!!
Jag blir tokig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback