lilla killguiden

Ni vet höstsäsongen = dra fram alla stövlar man inte har använt sedan mars.


Jag hade tre par svarta stövlar förra säsongen. En med jättehög porrig klack, en med snörning och mittimellan klack och en vardagsstövel utan klack. De är inte direkt nya och fräscha, men jag brukar försöka vara lite ekonomisk och skokräma samt putsa och eventuellt klacka om dom varje säsong. Då slipper man köpa nya stövlar som kostar tusenlappar.

Anyway... det börjar bli kallt och blött ute så jag rotade fram mina tre par slitna, smutsiga stövlar. Bara för att inse att ALLA TRE ÄR TRASIGA! Ghhhuuuuaaargh.
 
Jag skrek : "Fan fan faaaaaaaan!" och hoppade runt och höll på att börja grina.
Thomas började babbla någonting om skomakare vilket gjorde mig ännu mer grinig och sur. Vad är det med killar och deras behov att "fixa" och "lösa problem" när de egentligen ska lyssna&förstå?


Lilla killguiden:
1. Lyssna på i-landsproblemet.
2. Nicka förstående och säg eventuellt att: "jag förstår att det här känns jobbigt för dig" eller "stackars dig" eller liknande.
3. Håll om och låt tjejen gråta/ynka en skvätt. (Eller i mitt fall: låt mig hoppa omkring och skrika svordomar ett tag...)
4. Håll dina råd för dig själv om tjejen ej bett om det. T.ex. att det inte är hela världen med trasiga skor samt att "det kan säkert skomakaren fixa".


Vardagsskon har en trasig dragkedja, som jag förövrigt har lagat hos skomakaren TRE gånger. Skon med snörning har en klack som är sprucken hela vägen upp till sulan, vilket jag antar att ingen skomakare i världen kan fixa utan de får väl skrotas *snyft*. Porrskon har bara totalt nedslitna klackar, så de kan jag i och för sig klacka om hos den HELT JEVLA VÄRDELÖSA skomakaren.


Så.. nya skor! Hittade ett par assköna vagabond stövlar med kilklack för 999:-
Ska vi gissa att de faller sönder i atomer till nästa säsong?


I-landsproblem nr 2: Jag är verkligen tvungen att gå omkring i SAMMA STÖVLAR HELA SÄSONGEN. Ett par stövlar. Samma stövlar. Ångest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback