skäpmat skräpmat mums!

Tog en liten pluggpaus och åt en gorbys pirog framför sex and the city.


När jag äter gorbys tänker jag alltid på Åsas pappa, Karl Ivan Hansson.
Visst är det lustigt med gamla minnen?


Anyway.
En tid i livet (åldern ca: 6-9 år) bodde jag nästan granne med min bästis Åsa. Och jag var där i princip dygnet runt. Då fick jag och Åsa värma gorbysar i mikron och det var underbart gott. Vi fick också ibland lite småpengar att köpa godis för på högbergskiosken. Supernintendot med marioworld spelades flitigt. Ofta sov man över och på morgonen åt vi kalaspuffar med mjölk och läste kalleankapocket i flera timmar. Himmelriket!

Just att jag kommer ihåg det där med gorbysarna var att jag var väldigt fascinerad över att vi fick mikra dem själva! Och skräpmatsätandet! Hemma hos mig var det alltid hemmabakat bröd, hemmalagad budgetmat och äcklig havrerussinmüsli med fil som gällde. I frysen fanns bara trista matlådor och eventuellt lite läskiga fiskpinnar. På helgen fick man en liten lördagspåse (palle kuling/tom och jerry/gott och blandat) och kanske eventuellt dela en glasflaska läsk med lillebror.


Därav också min stora fascination av skräpmat nuförtiden, höjden av lyx.
En god hamburgare slår en gourmetmiddag vilken dag som helst!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Gissa bilden i min blogg just nu! Kolla in vettja!=D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback