skönhetspryttlar


Parfym:
Fick nyss Paris Hilton: Heiress av Thomas i tidig alla hjärtans dag present (tack tack!). Är väl inget direkt fan av Paris, men hennes parfymer luktar helt enkelt underbart! Kan inte sätta fingret på exakt vad den luktar, men jag kan inte få nog av den. En annan favorit är parfymen som "alla" hade när jag gick på högstadiet, Ralph Lauren: Polo Sport Woman. Vet inte riktigt varför jag har haft den parfymen i ungefär tio år, men den känns som en trevlig vardagsparfym. Sportig, lätt, fräsch. När jag har råd (läs: skaffat jobb!) ska jag köpa Versace: Bright Crystal. Underbart lyxig flaska och en speciell doft som jag verkligen gillar.
Ansiktsrengöring: Oliva: cleansing mousse.
Ansiktsvatten: Nej. Vad har man det till?
Ansiktscreme: Vichy: Aqualia Thermal Light.
Ögoncreme: Har inte hittat en billig nog sådan som jag gillar, så jag brukar kleta min vanliga ansiktscreme runt ögonen också. Det ska man absolut inte gör har jag hört...
Ansiktspeeling: Nej, jag vågar inte. Gjorde det en gång och då blev jag röd och irriterad i ansiktet, inte kul!
Primer: Nej.
Concealer: Nej. Borde ha under ögonen antar jag de dagar jag sovit dåligt (läs: 3 dagar i veckan). Men... ääh. Jag har lite svårt för att ha saker i ansiktet, i alla fall till vardags.
Foundation: Mary Kay Medium-coverage foundation. Jättebra foundation som jag brukar använda till fest för att undvika att bli illröd och blank i ansiktet. Har alldeles nyss vid 24-års ålder lärt mig att använda foundation, så jag är väldigt stolt över det. Haha.
Rouge: Har inte använt det sedan jag och min gamla barndomskompis klädde ut oss till tanter i 4-5 års åldern.
Puder: Nej. Borde ha lite över min foundation antar jag? Men jag orkar inte.
Mascara: Loreal: Telescopic Carbon Black. Väldigt bra för sin prisklass. När jag har råd ska jag köpa en lite dyrare mascara samt Revitalash, en produkt som gör att ögonfransarna växer (!!!). Tycker jag har så sjukt korta och spretiga ögonfransar. Usch.
Eyeliner: IsaDora: Glossy Eyeliner. Bra produkt, men är lite skakig på handen så jag använder den inte så ofta.
Ögonskugga: Ögonskugga ser bra ut.. i typ tre sekunder. Sen kletar den ihop sig till en liten korv och lägger sig i ögonlocksvecken för mig. Så jag skippar det.
Läppstift: Skulle vilja ha ett knallrött! Men jag vågar inte.
Läppglans: Till vardags använder jag BiOliv: läppsalva, IsaDora Moisturizing Lip Gloss: Clear Sorbet eller Face Stockholm Lipgloss: Jasmine. Till fest använder jag IsaDora Mega Wet Gloss: Funky pink, Face Stockholm Lipgloss: Rose, DuWop Venom Gloss: Lantana eller ett Wild Strawberry Lipshine av okänt märke som jag fått gratis med en tidning. Hur många blev det? Sju stycken.. Okey, jag är beroende! Favoritmärket just nu till både vardag och fest är på grund av min ekonomi IsaDora, ett väldigt prisvärt märke som inte torkar ut läpparna.
Handkräm:
Mary Kay Satin Hands kit med tre komponenter: en fet förbehandlingskräm, en smoothiescrub och en handkräm. Har alltid haft torra, fnasiga händer fulla med småsår, kitet har helt botat detta! Så jag är frälst!  
Deo: Någon billig som jag köpt på Coop.
Schampoo och Balsam: Också något billigt skräp. Märker inte någon skillnad på olika sorter, mitt hår är alltid lika omöjligt.
Duschcreme/Peeling: Rapsodine: Duschkräm. Ekologisk, billig och bra produkt baserad på svenska rapsolja som gör min hy bäbismjuk.
Bodylotion/Butter: Rapsodine: BodyLotion.
Hårprodukter: När mitt hår är blött har jag i lite Nivea Straight&Easy: Straightening Balm. Efter att håret är torrt, plattat och fint avslutar jag med Lanza: Sequin Hold (antifrizz och glansprodukt) samt eventuellt lite spray, Loreal Studio: Go Create.

Slutsats: Jag bryr mig tydligen överdrivet mycket om hur mitt hår, mina läppar och mina händer ser ut. Jag ääääälskar att ha tokmycket parfym på mig. Samtidigt så bryr jag mig inte speciellt mycket om hur min hy ser ut. Eller... bryr mig gör jag ju, men jag har bra hy helt enkelt. Behöver inte bry mig och tycker det känns konstigt och jobbigt att ha "klet" i ansiktet. Det där med rouge och läppstift känns enbart läskigt och tantigt. Jag har alldeles alldeles för många läppglans! Och jag använder mascara samt plattar håret varje dag, annars känns det som att världen ska gå under.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback